هنرمندان ایرانی

در این وبسایت به معرفی هنرمندان ایرانی می پردازیم

هنرمندان ایرانی

در این وبسایت به معرفی هنرمندان ایرانی می پردازیم

هنر نزد ایرانیان است و بس..............
هنر ایرانی در جای جای دنیا زبان زد خاص و عام است

کلمات کلیدی

علیرضا ربیع مقدم

علیرضا ربیع مقدم طراح پوستر

علیرضا ربیع مقدم کارگردان

علیرضا ربیع مقدم دستیار کارگردان

ربیع مقدم

بیوگرافی علیرضا ربیع مقدم

alirza raie moghadam

علیرضا ربیع مقدم تصحیح رنگ

علیرضا ربیع مقدم طراح

alireza rabie

عکس علیرضا ربیع مقدم

alireza moghadam

پوستر فیلم کوتاه دخمه با طراحی علیرضا ربیع مقدم

alireza rabie moghadam

علیرضا ربیع مقدم و امیر معقولی در فیلم جاده مه آلود

علیرضا ربیع مقدم کارگردان فیلم کوتاه دخمه

عکس پشت صحنه فیلم کوتاه سرگیجه

علیرضا ربیع مقدم کارگردان فیلم کوتاه سرگیجه

علیرضا ربیع مقدم تدوین

علیرضا ربیع مقدم در فیلم کوتاه سرگیجه

فیلم جاده مه آلود

پوستر فیلم وقتی بچه گریه میکنه کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم پویا کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم پویا

اتالوناژ فیلم سینمایی پویا کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم سینمایی پویا

اتالوناژ علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ سینمایی علیرضا ربیع مقدم

فیلم کوتاه دخمه به کارگردانی علیرضا ربیع مقدم

پشت صحنه فیلم کوتاه دخمه به کارگردانی علیرضا ربیع مقدم

  • ۰
  • ۰

ایسنا : نماهنگ شهرزاد ساخته علیرضا ربیع مقدم برنده بهترین نماهنگ از جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو شد


به گزارش ایسنا ، نماهنگ شهرزاد پروژه مستقلی است که با صدای سورنا منتصر ، آهنگسازی داریا منتصر ، تنظیم‌کنندگی محمدرضا محمدی و کارگردانی ، تدوین، تصحیح رنگ و طراحی پوستر علیرضا ربیع مقدم ساخته شده است.



بیش از 200 کارگردان ایرانی از سراسر دنیا برای جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو نماهنگ ساخته خود را ارسال کرده بودند و در نهایت چهار نماهنگ به بخش نهایی و کاندیدهای اصلی کسب جایزه راه پیدا کرده بودند که این جایزه به نماهنگ شهرزاد ساخته علیرضا ربیع مقدم رسید.

نماهنگ شهرزاد اولین ساخته علیرضا ربیع مقدم به عنوان تدوین و کارگردان و اولین نماهنگ سورنا منتصر به عنوان خواننده است که در اولین جشنواره بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه بهترین نماهنگ از نهمین دوره از جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو شده است. برندگان این جشنواره جایزه ای را تحت عنوان جایزه سپنتا دریافت کرده‌اند. نماهنگ شهرزاد در حال حاضر در بخش اصلی جشنواره فیلم شیملا هند جزو کاندیدهای اصلی کسب جایزه نماهنگ است. این نماهنگ چندی پیش در جشواره فیلم آتلانتا آمریکا که جزو جشنواره های معتبر دنیا و مورد تایید آکادمی اسکار است به بخش داوری راه پیدا کرده است.

علیرضا ربیع مقدم ، کارگردان این نماهنگ در اینباره افزود : معمولا هر کارگردان در ساخت نماهنگ نیاز به آشنایی کامل موسیقی و شناخت نت ، ریتم و ضرب آهنگ دارد، همچنین بر اساس شعر سروده شده، داستانی مرتبط با جنس اثر را روایت کند که تدوین و کارگردانی جزو اصل‌های جداناپذیر این کار هستند.

وی ادامه داد : همچنین ساخت رنگ سینمایی ، حال و هوای خاصی به کار می‌بخشد که در مجموع ، زمانی که آهنگ اصلی پتانسیل خوبی برای به تصویر کشیدن داستان داشته باشد و چیدمان این مجموعه در کنار هم، هرچه چفت و بست منسجم‌تری داشته باشد، اثر مربوطه شانس بیشتری برای موفقیت در بین مردم و کسب موفقیت در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این نماهنگ استفاده از اینکود x265 یا همان H265 است که هشت ماه پیش (در اسفند ماه 1394) برای اولین بار و بصورت رسمی در ایران توسط بنده در نماهنگ شهرزاد استفاده شد که به دلیل قوانین مرتبط با جشنواره‌های بین‌المللی و استفاده از اینکود رایج H264 و همه گیر نشدن این اینکود در ایران از ارائه آن در جشنواره و پخش آن در اینترنت خودداری کردند.



علیرضا ربیع مقدم ، در زمینه نویسندگی ، کارگردانی ، تدوین ، تصحیح رنگ دیجیتال ، صداگذاری ، طراحی پوستر ، دستیار کارگردانی ، برنامه ریزی ، ساخت تیتراژ در فیلم های بلند و کوتاه فعالیت کرده است. وی از پنج سالگی (سال 1375) کار با کامپیوتر را بصورت آماتور فرا گرفت و چند اختراع در دست ساخت در زمینه دیوار امنیت داشت. از سن 10 سالگی بصورت جدی و حرفه ای برنامه نویسی ، سخت افزار ، طراحی و گرافیک و تدوین را به شکل جدی شروع به کار کرد.

وی به مدت دو سال است که در زمینه صداگذاری ، 4 سال در زمینه نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه ، دستیار کارگردانی و برنامه ریزی فیلم بلند، 8 سال تصحیح رنگ دیجیتال ، 12 سال در طراحی پوستر موزیک ، فیلم کوتاه و بلند فعالیت می کند.

نماهنگ شهرزاد موفق به کسب امتیاز 9.1 از 10 در سایت معتبر IMDB شده است که از حیث امتیاز در این سایت از سریال شهرزاد که امتیاز 8.5 را کسب کرده بالاتر قرار گرفته و تنها نماهنگ ایرانی است که در سایت IMDB ثبت شده است.


منبع : ایسنا
http://markazi.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=82114

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی