هنرمندان ایرانی

در این وبسایت به معرفی هنرمندان ایرانی می پردازیم

هنرمندان ایرانی

در این وبسایت به معرفی هنرمندان ایرانی می پردازیم

هنر نزد ایرانیان است و بس..............
هنر ایرانی در جای جای دنیا زبان زد خاص و عام است

کلمات کلیدی

علیرضا ربیع مقدم

علیرضا ربیع مقدم طراح پوستر

علیرضا ربیع مقدم کارگردان

علیرضا ربیع مقدم دستیار کارگردان

ربیع مقدم

بیوگرافی علیرضا ربیع مقدم

alirza raie moghadam

علیرضا ربیع مقدم تصحیح رنگ

علیرضا ربیع مقدم طراح

alireza rabie

عکس علیرضا ربیع مقدم

alireza moghadam

پوستر فیلم کوتاه دخمه با طراحی علیرضا ربیع مقدم

alireza rabie moghadam

علیرضا ربیع مقدم و امیر معقولی در فیلم جاده مه آلود

علیرضا ربیع مقدم کارگردان فیلم کوتاه دخمه

عکس پشت صحنه فیلم کوتاه سرگیجه

علیرضا ربیع مقدم کارگردان فیلم کوتاه سرگیجه

علیرضا ربیع مقدم تدوین

علیرضا ربیع مقدم در فیلم کوتاه سرگیجه

فیلم جاده مه آلود

پوستر فیلم وقتی بچه گریه میکنه کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم پویا کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم پویا

اتالوناژ فیلم سینمایی پویا کاری از علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ فیلم سینمایی پویا

اتالوناژ علیرضا ربیع مقدم

اتالوناژ سینمایی علیرضا ربیع مقدم

فیلم کوتاه دخمه به کارگردانی علیرضا ربیع مقدم

پشت صحنه فیلم کوتاه دخمه به کارگردانی علیرضا ربیع مقدم

  • ۰
  • ۰

ضرورتهای مهم در ساخت فیلم کوتاه که بسیار مهم هستند و هریک را باید جدی بگیرید تا فیلمتان از خروجی خوبی برخوردار شود :


⭕️ نسخه نهایی فیلمنامه
بعد از نوشتن ایده خود ، طرح کلی آن را نوشته و به فیلمنامه تبدیل کنید ، بعد از نوشتن فیلمنامه چندین و چند بار آن را بازنویسی کنید و با اشخاصی که مورد اعتمادند همفکری کنید


⭕️ دکوپاژ
بعد از تهیه فیلمنامه فیلم خود ، تمامی صحنه های فیلمتان را صحنه به صحنه و پلان به پلان دکوپاژ کنید. به گونه ای که اندازه نما ، محل قرار گرفتن دوربین ، حرکت دوربین ، طول پلان (از نظر زمانی) با دقت بسیار بالا در برگه ای تحت عنوان برگه دکوپاژ درج شود. به هیچ عنوان بدون فکر قبلی و برگه دکوپاژ ، سر صحنه فیلمبرداری دکوپاژ نکنید.


⭕️ استوری برد
بعد از دکوپاژ ، نوبت به استوری برد می رسد. نقشه راهنمای تصویری که یک بار قبل از شروع فیلمبرداری صحنه ، قاب و جزئیات مرتبط را طراحی می کنید. اگر به طراحی تسلط ندارید میتوانید بصورت ابتدایی فضای ذهنی و کلی فیلمتان را روی کاغذ بکشید و آن را به یک طراح استوری برد دهید. اگر تعداد پلانهای فیلم شما بسیار زیاد است و وقت گیر ، میتوانید از صحنه هایی از فیلمتان که قصد فیلمبرداری در آنجا را دارید عکسهای مختلفی تهیه کنید و کاراکتر را بصورت دیجیتال در محیط قرار دهید.


⭕️ تولید
گروه تولید که سرپرستی و مدیریت آن با (مدیر تولید) است و از این سمت به عنوان جانشین تهیه کننده هم یاد می شود که وظایف مهم و کلیدی از جمله ، تهیه مجوز فیلمبرداری ، هماهنگی با سازمان ها و اداره ها ، تهیه لوکیشین فیلمبرداری ، عقد قرارداد با عوامل و بازیگران ، تهیه وسایل و اکسسوار صحنه (در تعامل با گروه صحنه) ، تهیه غذا و مدیریت کامل گروه های تولید و تدارکات را بر عهده دارد.


⭕️ برنامه ریزی
قبل از فیلمبرداری ، برنامه ریز تمام جزئیات مرتبط با تولید ، روز و ساعت دقیق فیلمبرداری ، هماهنگی با بازیگران مختلف (یک نفر تا ۱۰۰ نفر) در صحنه فیلمبرداری را مهیا میکند. فیلم بدون برنامه ریز مثل کت و شلوار بدون دوخت است.


⭕️ کارگردانی
دکوپاژ ، میزانسن ، مدیریت صحنه ، قدرت انتخاب ، انتخاب صحیح عوامل (بر اساس اخلاق و مسائل فنی) ، انتخاب بازیگر ، بازیگردانی ، نظارت از پیش تولید تا پس تولید بر روی تمام بخش های فیلم ، تمامی موارد مهمی هستند که یک کارگردان باید به خوبی انجام دهد.


⭕️ صدا
در اولین قدم هر فیلم کوتاه و بلندی که ساخته میشود دوربین فیلمبرداری به چشم می آید. ولی به همان مقدار صدا جزو واجبات فیلمبرداری است. هر فیلمی به دو قسمت صدا و تصویر تقسیم می شود. صدای خوب ، مخاطب را نگه می دارد و صدای بد مخاطب را پس می زند.


⭕️ فیلمبرداری
بر اساس نوع ، جنس ، قصه و روایت فیلم ؛ نوع دوربین و شخص فیلمبردار آن متغیر است. شاید فیلمبردارانی باشند که چندین فضای مختلف را تسلط داشته باشند و کار شما را راحت تر کنند. ولی بر اساس توانایی و کارکرد هر فیلمبردار ، فیلمنامه ای که قرار است به تصویر کشیده شود متفاوت است. فیلمبردار خوب قلب اولیه فیلم است و اولین چیزی که مخاطب به آن توجه می کند تصویر و صداست.


⭕️ تدوین
هر شخصی که به نرم افزارهای تدوینی تسلط دارد (اپراتور) نامیده میشود. تفاوت یک اپراتور با تدوینگر در فن و خلاقیت ذهنی اوست. فن تدوین را می توان با کلاس و دوره های آموزشی فرا گرفت ولی خلاقیت مادرزادی است. تدوینگر ، کارگردان دوم فیلم است. اگر خروجی فیلمتان را جدی میگیرید آن را دست تدوینگر فنی و خلاق دهید و به سادگی از آن نگذرید.


⭕️ صداگذاری
صداگذاری ، یک فیلم خام را تبدیل به فیلم پخته می کند. اگر شما صداهای مرتبط با فیلمتان را صدابرداری کرده اید و در صداهای فیلمتان احساس نقص کنید ، یا فیلم از نظر صوتی عریان به نظر می رسد قطعا فیلمتان یا صداگذاری نشده یا صداگذاری ضعیفی برای آن انجام شده…


⭕️ آهنگسازی
هر فیلم کوتاه و بلند ، نیاز به موسیقی متن بجا دارد. این موسیقی متن بسته به هر فیلم و قصه ای متفاوت است. هر آهنگسازی ، آهنگساز فیلم نیست ! آهنگساز پاپ قادر به نواختن موسیقی فیلم نیست ، مگر اینکه به آهنگسازی فیلم تسلط داشته باشد و بتواند بر اساس سازهای موجود قطعه ای را بنوازند.


⭕️ اتالوناژ
فیلم خام شما با اتالوناژ زنده می شود. گویی در کالبد یک جسم مرده روحی دمیده شود. اتالوناژ خوب ، فیلمتان را از سقوط لبه پرتگاه نجات می دهد. اگر فیلم شما در لبه پرتگاه و سقوط قرار داشته باشد (رنگ و نور بدی داشته باشد) اتالوناژ در آن بی فایده است. در اتالوناژ «فن» و «دانش» مهم است نه «سلیقه» و «تجربه».


⭕️ پوستر
پوستر ، شناسنامه فیلم شماست و بدون آن فیلمتان بی هویت است. علاوه بر این ، بخش مهمی از تبلیغات و روابط عمومی مرتبط با فیلم در خدمت پوستر است. مخاطب عام قبل از تماشای فیلم و تیزر تبلیغاتی اش ، پوستر فیلم را تماشا میکند.



نویسنده : علیرضا ربیع مقدم

نشر : http://kargardani.com/important-requirements-in-making-short-films

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی